Els dies 13 i 14 de desembre varen tenir lloc a Brussel·les dos conferències consecutives: una organitzada per EBESM, sobre “La emprenedoria empresarial i el creixement de les PIMES als països del sud de la Mediterrània” i altra organitzada per EUROMED Invest sobre “La promoció d’inversions empresarials i privades per a un desenvolupament econòmic inclusiu a la Mediterrània”. |
Després de 4 anys d'implementació, el programa regional finançat per la UE per millorar el clima empresarial i promoure polítiques d'emprenedoria i desenvolupament de les pimes (EBESM) va organitzar la seva conferència amb l’objectiu de revisar els èxits polítics, examinar les àrees que necessiten un major treball i fer un debat sobre el futur de la emprenedoria i el desenvolupament de les PIME a la Mediterrània del Sud.
El treball de EBESM està estructurat en tres grans temes:
Més informació sobre el projecte es pot trobar a la pàgina web d’EBESM.
En quant a la conferència d’EUROMED Invest, l’objectiu general del seu projecte és potenciar les inversions empresarials i privades dins de la zona Euromed per contribuir a un desenvolupament econòmic inclusiu de la regió, especialment per la implementació d’estratègies específiques que donin suport a la creació i al desenvolupament internacional de MIPES en els sectors agroalimentari, transport i logística, indústries culturals i creatives, aigua i energies verdes i turisme.
El projecte pretén aconseguir resultats concrets a diversos nivells:
Per més informació sobre el projecte d’EUROMED Invest, consulteu la pàgina web.
Kristiyana Stancheva
Brussel·les
Si heu de menester ajuda externa per a la complimentació i el seguiment del programa o projecte, podeu contactar amb la senyora Pilar Gomila a Mallorca (pgomila@cbe.caib.es, 971 17 71 28)
![]() |
CBE | UE | Altres | |||