Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
Quina és la realitat de les dones emprenedores socials a Europa?
El lobby europeu de dones ha elaborat un informe del mapa europeu de les característiques de les dones emprenedores socials

Radiografia de l’emprenedora espanyola: sense responsabilitats familiars, amb un o dos treballadors a càrrec seu i amb un volum d’ingressos del seu negoci de menys de 30.000 euros.

L’emprenedoria social és un sector en el qual es desenvolupen activitats econòmiques dissenyades amb estratègies de mercat per aconseguir objectius socials. Un dels objectius de la Comissió Europea és donar suport a què més dones es decideixin a emprendre aquest tipus de negoci dins la lluita per la igualtat de gènere. El 88% de les dones emprenedores creuen que estan contribuint a la igualtat entre homes i dones mitjançant la seva activitat com emprenedores socials.

El lobby europeu de dones acaba de publicar WEstart: Mapping Women’s Social Entrepreneurship in Europe. Un informe sobre el mapa de les emprenedores socials arreu d’Europa. Aquest informe elaborat amb la recollida de dades a 10 països de la Unió Europea recull la història, el desenvolupament de polítiques europees, les motivacions i les barreres motivades per raons de gènere que les dones europees han d’encarar a l’hora d’emprendre un negoci amb motivacions socials.

En el cas del mapa realitzat a Espanya, l’estudi identifica unes 8.000 emprenedores socials registrades com a cooperatives, organitzacions sense ànim de lucre o empreses. Aquestes operen sobretot en els sectors de l’educació, la salut i el treball social, l’agricultura o serveis professionals.

Segons el perfil realitzat per l’estudi, les emprenedores socials espanyoles operen a negocis que les aporten ingressos per davall dels 30.000€ anuals dels quals el 90% el reinverteixen en el creixement de l’organització. A més, la majoria no té càrregues familiars i generen entre un i dos llocs de treball.

Espanya és un dels països a la cua d’Europa en cultura emprenedora. En aquest sentit, com emprenedores han de patir dificultats derivades de la manca de finançament i de programes formatius a les universitats. Però, a més a més, segons descriu l’informe, la presència d’homes a les posicions de poder per a la presa de decisions provoca que projectes ideats per dones siguin valorats amb escepticisme.

Podeu trobar més informació sobre el projecte WEstart: Mapping Women’s Social Entrepreneurship in Europe en el següent enllaç

14-09-2015

Brussel·les

Beatriz Marín 

enterprisecbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir