Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
Promoure un internet segur per als adolescents: eines i recursos útils per a reconèixer l’assetjament cibernètic
El passat 10 de febrer es va celebrar el dia d’internet segur

Insafe, la Confederació d’Organitzacions Familiars de la Unió Europea (COFACE) i els socis del projecte #DeleteCyberbullying, finançat pel programa europeu Daphne III, tenen com a objectiu crear consciència sobre el problema de l’assetjament cibernètic i proporcionar eines, disponibles gratuïtament on line, per a combatre'l. 

Cada any Insafe en col•laboració amb altres organitzacions, celebra el dia d’internet segur al mes de febrer. Aquest any va tenir lloc el dia 10 i es va aprofitar per a promocionar una sèrie d’eines que faciliten la seguretat a internet pels adolescents.

Així, s’han desenvolupat diferents eines que es poden aconseguir de forma on line gratuïtament. Una pressa de consciència en vídeo està disponible a Youtube en 12 idiomes diferents, entre ells el castellà, un Manual del Mestre i una aplicació interactiva per a Smartphones. Totes aquestes eines es poden descarregar aquí.

L’aplicació #DeleteCyberbullying, que es troba també disponible en castellà, vol donar resposta a les preguntes que els adolescents, els pares i els mestres poden tenir respecte a aquest fenomen a través d’un qüestionari interactiu per a posar a prova els seus coneixements sobre l’assetjament cibernètic. També permet als adolescents realitzar una prova d’auto diagnòstic, que redirigeix a les víctimes a línees telefòniques d’ajuda, on poden contactar directament amb professionals per a l’assessorament específic en el seu propi país i idioma.  

17-02-2015

Brussel·les

Priscila Seguí
Consultora 

socialcbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir