Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
COMPARTIR: El concepte clau pel futur de la mobilitat urbana
Les mesures preses a Bremen per conduir el sistema de transport de la ciutat cap a un model sostenible

A Europa moltes ciutats pateixen problemes de saturació de vehicles. Experts asseguren que els problemes principals són que els ciutadans empren els cotxes a les ciutats per recórrer trajectes inferiors a 6 quilòmetres i que molts vehicles no s’usen durant més de 3 dies seguits ocupant, per tant, llocs necessaris a l’espai públic.

Hi ha ciutats europees que ja han arribat al punt més gran de saturació possible a causa de la quantitat de cotxes que circulen pel nucli urbà. No només saturació de circulació sinó també saturació d’aparcaments i els cotxes ocupen espais que pertanyen a altres tipus de mitjans de transport dificultant també el seu ús.

Compartir és el concepte clau per definir l’estructura de les futures smart cities. Ja existeixen plataformes, tant públiques com privades, per compartir l’ús de bicicletes en els centres de les ciutats però aquestes opcions de transport alternatiu al cotxe també han d’anar acompanyades de polítiques per compartir l’espai públic. Al lloc a on podria estar aparcat un sol cotxe fins a 12 persones podrien deixar la seva bicicleta. A més, si els cotxes aparquen a qualsevol lloc ocupant les aceres, bloquegen l’espai destinat per als vianants i impossibiliten el pas a persones amb cadira de rodes. És per això que no només són els mitjans de transport els que poden ser compartits per evitar la saturació, sinó que les propostes per a les ciutats del futur demanen compartir l’ús de la via pública en la qual cadascú tengui el seu espai per moure’s lliurement.

Aquesta és l’estratègia que ha seguit la ciutat alemanya de Bremen que entre altres mesures va electrificar la xarxa de transport públic i prohibir l’ús de cotxes al centre urbà. Una mesura per reduir la saturació, però també les emissions de CO2. Una de les altres iniciatives va ser la creació d’una plataforma per compartir vehicle, CAMBIO Bremen, basat en el model previ Car2Go Amsterdam. Es tracta de punts ubicats estratègicament a estacions i punts d’entrada de la ciutat en els quals es pot recollir el cotxe idoni per les necessitats de l’usuari reservant-lo prèviament per internet o amb un smartphone. Amb CAMBIO Bremen, la ciutat ha aconseguit alliberar i alleugerar fins a 11 quilòmetres.

06-02-2015

Brussel·les

Beatriz Marín
Consultora de Transport 

transportcbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir