Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
Nous models de mobilitat urbana a l’entorn europeu
Els problemes medi ambientals als que s’enfronta actualment la Unió Europea requereixen un replantejament dels models de mobilitat urbana

A la conferència es va destacar la necessitat d’un canvi d’actitud respecte a l’ús del transport urbà, fomentant l’ús de mitjans de transport públics o saludables en detriment dels vehicles privats. Així mateix es va parlar sobre la importància de crear marcs polítics nacionals que limitin les emissions de CO2 a les ciutats així com la necessitat de continuar invertint en recerca per tal de fomentar l’ús d’energies alternatives als combustibles fòssils i la inversió en infraestructures que facilitin aquest canvi de model. 

Va tenir lloc a Brussel•les la conferència “Rethinking urban mobility” organitzada per la plataforma Friends of Europe. L’objectiu d’aquesta conferència era parlar sobre les conseqüències que tindria a llarg termini per als ciutadans continuar amb els mateixos models de desplaçament dintre de les ciutats, augmentant la pol•lució i empitjorant la seva salut. També es pretenia pensar en noves estratègies de desplaçament més adequades i sostenibles per al futur. 

Així, la primera sessió va tractar sobre el fet que les ciutats Europees s’han expandit ràpidament, incrementant la pol•lució, la congestió i els accidents de trànsit. És per aquest motiu que s’han de fomentar altres tipus de transport alternatius per tal d’afavorir la circulació ràpida, convenient,  barata, segura i amb el menor impacte medi ambiental possible. D’aquesta manera, es va destacar que s’havia de produir un canvi d’actitud respecte a l’ús dels vehicles, fomentant la utilització de rutes saludables dintre de les ciutats així com l’ús de bicicletes i transports públics, com el metro o els autobusos, ja que el cotxe representa el mitjà de transport menys eficient.  

La segona sessió es va centrar sobre l’ús d’energies alternatives i sobre com el transport ecològic hauria de prendre major importància a les ciutats europees per tal de garantir una disminució de les emissions de CO2. Es va  destacar que a l’actualitat més del 95% dels vehicles depenen del petroli, representant un 60% del total del consum actual a Europa. Només un 1% dels vehicles en circulació a Europa utilitzen energies alternatives com l’elèctrica o la híbrida, ja que aquests tipus de vehicles encara no poden competir, pel que fa als preus, al mercat amb els models que utilitzen energies fòssils. Es va destacar que representava un gran avenç comptar amb reglaments interns dintre dels països que regulessin les emissions de CO2, però resulta imprescindible seguir invertint en investigació per tal d’abaratir els costos dels combustibles alternatius i trobar solucions que resultin sostenibles a llarg termini. Així mateix, es va destacar la importància d’informar sobre les taxes de consum de petroli de cada país, d’invertir en infraestructures (com endolls per als cotxes elèctrics) i d'establir plans nacionals que fomentin la disminució de l’ús de transports amb combustibles fòssils i limitin les emissions de CO2.

Podeu trobar més informació sobre la conferència aquí. 

16-12-2014

Brussel·les

Priscila Seguí
Consultora 

environmentcbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir