Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
7 punts que milloraran la comunicació de la teva ciutat
Aquestes són algunes de les claus basades en els casos de bones pràctiques de ciutats com Helsingborg (Suècia), Riga (Letònia), Bèrgam (Itàlia) o Hertogenbosh (Països Baixos)

A l’edició d’enguany d’EuroPCom “Imag[in]ing Europe”, celebrada a Brussel•les els dies 15 i 16 d’octubre, les ciutats  varen tenir un paper important a l’hora de presentar estratègies d’èxit sobre com gestionar la comunicació d’una localitat. És a dir, tant l’ús de la tecnologia per part d’un ajuntament per oferir serveis als ciutadans, com vendre la imatge de la ciutat a l’exterior.

1. La creativitat no és enemiga de la utilitat: Rompre la idea que existeixen “normes” sobre com ha de ser la imatge d’una administració pública. Els ajuntaments necessiten pàgines web adequades a on els ciutadans tenguin des d’allà la majoria de serveis. Tot i així, la web no pot ser una biblioteca d’arxius i tràmits. Ha de ser visible, original i atractiva.

2. Aconseguir canals bidireccionals de comunicació amb els ciutadans: Tots som seguidors de tendències i tots difonem tendències. Tres factors influeixen en aquest procés: Govern, Ciutadans i Internet. La xarxa és un lloc a on s’acumula coneixement i se’n crea de nou i per això les webs institucionals haurien de ser proactives, segures i participatives de cara als ciutadans.

3. Vendre la ciutat tal com és: Emprar els productes exclusius de producció pròpia o escollir ambaixadors, persones del carrer que han desenvolupat amb èxit projectes a la ciutat. Cal expressar el so de la ciutat amb una imatge jove i fresca. L’autocrítica és bona i fins i tot es pot fer servir com imatge de la ciutat si es fa amb bon gust i humor. La clau és arribar al públic, no importa com fer-ho.

4. Mostrar als ciutadans punts forts de la seva ciutat que no coneguin: De vegades ni els mateixos veïns veuen el potencial de la seva ciutat en àrees específiques. La ciutat també s’ha de vendre de forma local.

5. No és necessari un gran pressupost, és necessària una bona idea: La tecnologia no és difícil d’emprar ni cara. És important ser àgil, saber gestionar els projectes i conèixer a la gent amb la qual es fa feina. El temor al cost econòmic d’un projecte no és excusa si està ben enfocat.

6. Reduir el risc d’una campanya: Si treballam amb els mitjans dels quals disposam no involucram massa recursos si al final el projecte no funciona. De vegades, ni la “fórmula perfecta” té l’efecte esperat. Si no hi ha massa gent implicada ni una inversió de pressupost forta, el risc és menor.

7. Deixar que la ciutat parli per ella: Ha d’haver-hi lloc per l’espontaneïtat. La ciutat té vida. S’ha de deixar que els esdeveniments del dia a dia ens sorprenguin i s’ingereixen de forma involuntària dins el projecte desenvolupat.

21-10-2014

Brussel·les


Beatriz Marín
Consultora de Política Regional 

regiocbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir