Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
La reducció del CO2 causada pels aeroports, objectiu del dAir Project
Projecte europeu que pretén disminuir la contaminació causada pel transport aeri

També es fixa en els desplaçaments terrestres dels aeroports

El projecte dAir , que té com objectiu principal la reducció del CO2 causada pels desplaçaments aeris, va ser presentat a Brussel•les. Amb 14 socis d’onze estats membres, es varen presentar els diferents exemples de bones pràctiques que els participants han duit a terme.

Així doncs, es va parlar sobre els Eco-taxis d’Estocolm. Amb aquesta iniciativa, s’han creat aturades de taxis que diferencien els normals dels ecològics. Es dóna prioritat de recollida als ecològics, de manera que es contamina menys en el transport de persones. També es deixen carrils ràpids als cotxes elèctrics.

Un altre exemple de bones pràctiques és el « Bus on Demand », que té disponibilitat els 7 dies de la setmana, 24 hores al dia. Tan sols s’ha de telefonar una hora i mitja abans i s’ha d’indicar el lloc i hora de recollida, de manera que no té una ruta fixada ni un horari, es basa en la demanda dels clients. Amb aquesta bona pràctica s’estalvien 10.000 tones de CO2.

Els “busos express” a Barcelona o a Bolònia, que emeten un 62% menys d’emissions, o el “shuttle” elèctric de l’aeroport de Bolònia, que reemplaça els busos diesel, estalvien 2.500 tones de CO2, amb 25.000 passatgers per dia. Precisament sobre busos, a l’aeoport Arlanda s’han canviat els que  cobreixen el desplaçament entre l’avió i la porta d’embarcament per uns que funcionen amb biogàs. Es va fer incís en els "job tickets", bitllets de transport de preu reduït pels treballadors dels aeroports.

Les “granges solars”, com les del’aeroport Charles de Gaulle, que consisteixen en instal•lar panells solars als terrats dels aeroports, o la il•luminació led a les terminals i els pàrquings també han ajudat a reduir considerablement l’emissió de gasos CO2.

Per més informació podeu consultar el següent enllaç

17-10-2014

Brussel·les

Àngels Mulet
Consultora de Transport

transportcbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir