Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
Disminuir la dependència del petroli o millorar la comunicació entre legisladors i stakeholders, objectius clau del futur del transport
Conclusions de Fòrum Europeu de Transport

L’estandardització dels sistemes de transport i un augment de pressupost són alguns dels altres temes que es varen debatre

Actualment el transport europeu depèn en un 96% dels combustibles fòssils, dada que, segons la coordinadora europea del Corredor TEN-T, Ana Palacio, és massa elevada. Disminuir la dependència d’aquest tipus de combustibles a través de la cooperació i millorar el nivell de comunicació entre els legisladors i els stakeholders per aconseguir un transport interconnectat són alguns dels objectius del futur del transport. Així es va concloure en el Fòrum Europeu de Transport, al qual varen acudir membres del Parlament Europeu i membres de la Comissió Europea, entre d’altres experts en la matèria.

Altres temes que es varen tractar varen ser la sostenibilitat, l’eliminació de barreres i l’augment de competitivitat. En aquest darrer punt, es va afirmar que l’harmonització i l’estandardització dels mitjans de transport és necessària per reduir despeses. Aquesta harmonització precissaria un intercanvi d’informació entre els Estats Membres que fos efectiu. Precisament  quant a l’intercanvi d’informació, els assistents varen coincidir en què les passes a seguir són la recolecció de dades, fer l’intercanvi per després processar-la i proveir un servei al ciutadà de qualitat. Per aconseguir aquests objectius, Palacio va assegurar que es compta amb un pressupost de 26 mil milions, però que seria necessari un finançament de 500 mil milions, que es podria plantejar com a “supranacional”, tot i que els assistents varen opinar que podria ser font de conflicte perquè els estats membres volen controlar les despeses directament. Es requereix també l’anomenament d’un “líder” que controli el desenvolupament d’aquest transport integrat, per controlar el funcionament correcte del sistema.


Al llarg del fòrum, es varen fer enquestes als assistents per saber quina era la percepció dels stakeholders. Així doncs, el 38% creia que encara queda molt per aconseguir un transport efectiu e integrat a la Unió Europea, un 73% va afirmar que per aconseguir-lo és necessari que facin feina els polítics no només a nivell regional sinó també nacional i europeu. A més, el 30% considerava que la co-modalitat del transport és l’objectiu clau a tenir en compte, i el 61% que els polítics i els stakeholders han d’esforçar-se més en treballar junts.

Per a més informació poden consultar el següent enllaç

25-09-2014

Brussel·les

 

Àngels Mulet

Consultora de Transport

transportcbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir