Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
Dresden, Roma o Londres, ciutats que aposten pel transport sostenible i saludable
Aquestes ciutats presentaren els seus projectes europeus en matèria de transport

Convertir carrers en zones de vianants, la multimodalitat o l’impuls de vehicles elèctrics són algunes de les mesures que han pres

Les ciutats europees intenten de cada vegada ser mes ecològiques quant a transport i emissions de CO2. Així ha estat a ciutats com Dresden, Roma o Londres, que han desenvolupat projectes en matèria de transport sostenible.

A Dresden es va implantar el projecte "Active Travel", amb el qual l’objectiu era que es reduís el trànsit de cotxes i augmentessin altres modes de transport sostenible. Es va aconseguir a través de campanyes com "Cycling in Cities", amb la qual es premiava les tres ciutats que més pedalegessin. Altres mesures varen ser la creació la pàgina web centralmeetbike.eu, per promoure l’ús de la bicicleta en les ciutats europees i que ha servit d'inspiració per a altres ciutats com Polònia o la República Txeca. Es va promoure també la instal•lació de suports per bicicletes a prop d’estacions publiques. Es va crear, a més, un nou sistema públic de lloguer de bicicletes, aplicacions per telèfons intel•ligents que informen de rutes per vianants i un sistema de tiquets de transport gratuït per les persones que anessin a fer feina en transport públic, una iniciativa que ha estat finançada per l’administració regional i per empreses privades i que continuarà.

A Londres, en canvi, es va posar en marxa el “Transport Action Plan” per aconseguir ciutats més “saludables”. És per això que s’ha inclòs un pla de deu accions que comprenen mesures com, per exemple, fer anàlisis anuals i informar a les autoritats sobre el nivell d’activitat física de la població o la qualitat de l’aire i els accidents de cotxe.

Finalment, Roma ha apostat per crear un pla integrat de carrils bici i ha rellançat el sistema de lloguer de bicicletes, que compta ara amb una aplicació per mòbils. Alguns carrers, a més, s’han convertit en zones de vianants. També s’han creat aplicacions per a mòbils intel•ligents que ajuden a compartir cotxe.

Per a més informació podeu consultar els següents enllaços:

Centralmeetbike.eu

 

09-04-2014

Brussel·les

 

Àngels Mulet

Consultora de Transport

transportcbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir