Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
Comunicació sobre l'avaluació del procés de creació del Cel únic de la Comissió Europea
Transport aeri; COM(2007)845 final, Comunicació de la Comissió; Primer informe sobre l?aplicació de la legislació relativa al cel únic ? 20 de desembre de 2007.

Antecedents

 Té el seu inici al 1999 quan la Comissió crea el “High Level Group” per estudiar i investigar els motius de la dissatisfacció creixent entre aerolínies i consumidors.

 Entrega en vigor en el 2004 un paquet legislatiu per la creació del cel únic Europeu amb Estats Units format per Quatre documents;

            - Reglament pel qual es fixa la creació del cel únic europeu

            - Reglament que estableix els requisits comuns per la prestació de serveis de navegació al cel únic europeu

            - Reglament relatiu a l’organització i ús de l’espai aeri en el cel únic europeu

            - Reglament relatiu a la interoperabilitat de la xarxa europea de gestió del trànsit aeri

 El cel únic europeu és l’ampliació de les competències d’AESA (European Aviation Safety Agency – Agència de Seguretat Aèrea Europea) i el pla mestre SESAR (Single European Sky ATM Research Programme – Programa de recerca de gestió del trànsit aeri del cel únic Europeu). L’espai aeri Europeu es troba fragmentat i esdevindrà més congestionat amb les previsions d’augment de tràfic. Els serveis de navegació aèria i els seus sistemes de suport no estan totalment integrades i es basen en tecnologies ja saturades.

 S’estableix que la comissió durà a terme l’avaluació i seguiment de la creació d’aquest cel únic. Aquest n’és el primer informe al respecte.

 Objectius

 Augmentar la capacitat mitjançant una gestió més eficient i optimitzada sense perjudici del medi ambient; reduint els colls de botella ocasionats per una elevada fragmentació actual de l’espai aeri europeu, sobretot través de millores en l’ATM (gestió del trànsit aeri) i de la creació de FABs (Functional Air space Blocks) per eliminar la fragmentació de l’espai aeri.

 Contingut

 Aspectes on es necessari seguir incidint

 Millorar l’ATM (air traffic management – gestió del trànsit aèri) mitjançant les següents accions:

 

-       Unificar la legislació dels estats membres per tal d’evitar colls de botella

-     Implicar amb més responsabilitat a la indústria en el procés

-       Seguir amb el principi de millor regulació, no més regulació

-       Màxim rendiment través d’una bona ATM i sempre que sigui possible facilitar la liberalització dels serveis de les ANSP.

-       Cooperació entre ATM i ANSP (Air Navegation providers) i adreçar els problemes d’implementació de les FAB’s.

-       Potenciar Eurocontrol

-       Incrementar la capacitat

-       Millorar de la seguretat

-       Potenciar els beneficis ambientals

-       Comprometre els estat membres a assolir objectius

 Conclusions

 L’equip especialitzat ha decidit que és d’’interès per Europa potenciar i desenvolupar les recomanacions que ajudaran a assolir els objectius abans mencionat. Alhora remarca que no és d’interès afegir nous canvis de sistema si no que concretar l’aplicació del paquet legislatiu referent a la creació del cel únic però si adaptar-lo a les iniciatives ja començades com són; la revisió de l’esquema de comerç de les emissions i el programa “Clean Sky”.

 Més informació a la comunicació completa (versió en Castellà - 15pg)

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/es/com/2007/com2007_0845es01.pdf

03-06-2008

Lucy Jane Collyer

transportcbalears.eu
Llistat d'informes Compartir Imprimir